کد مطلب: 205470
درباره ويتامين C بيشتر بدانيم
تاریخ انتشار : 1401/01/10 10:47:48
نمایش : 1034
متخصصان تغذيه معتقدند بايد روزانه غذا‌هاي حاوي ويتامين C مصرف کنيم تا از اين طريق، ويتامين مورد نياز بدن تامين شود.

به گزارش هفت چشمه، ويتامين C محلول در آب است و بدن ما نمي‌تواند به خودي خود اين ويتامين را توليد کند و بايد با مصرف مواد غذايي، ويتامين C در بدن تامين شود.

سلامت پوست و کلاژن سازي: ويتامين C موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبيعي موجب کاهش بروز چين و چروک مي‌شود. براي توليد کلاژن که يک پروتئين مهم براي ساخت پوست، تاندون‌ها رباط‌ها و رگ‌هاي خوني ضروري است. 

جذب مواد معدني: ويتامين C موجب افزايش ميزان دريافتي آهني که بدن بزرگسالان و کودکان دريافت مي‌کنند، مي‌شود.

مبارزه با نقرس: خطر ابتلا به نقرس را کاهش مي‌دهد.

مبارزه با راديکال‌هاي آزاد: ويتامين C يک آنتي‌اکسيدان‌ است که توانايي جلوگيري از آسيب‌هاي راديکال ‌هاي آزاد و مواد شيميايي خطرناک همچون دود سيگار را دارد. راديکال‌هاي آزاد در بروز برخي از بيماري‌ها از جمله سرطان، بيماري‌هاي قلبي و ورم مفاصل نقش دارند. راديکال‌هاي آزاد هنگام تجزيه غذا در بدن يا هنگام قرار گرفتن در معرض تشعشع يا دود سيگار توليد مي‌شوند.

بهبود سرماخوردگي و آنفلوانزا: سيستم ايمني بدن را تقويت و با ويروس سرماخوردگي مقابله مي‌کند. مصرف ويتامين C هنگام درگيري با سرماخوردگي و آنفلوانزا مي‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به عوارض بيشتري مانند ذات‌الريه و عفونت ريه را شود.

تقويت سيستم ايمني تحت فشار: استفاده از ويتامين C مي‌تواند براي کساني که سيستم ايمني‌شان به علت فشارهاي روحي و رواني تضعيف شده است مفيد و موثر باشد.

درمان سرطان: مي‌تواند اثر ضدسرطاني داروهاي شيمي‌درماني افزايش دهد.

کاهش خطر سکته‌ي مغزي: قرار دادن ميوه و سبزيجات در رژيم غذايي، موجب افزايش سطح ويتامين C خون‌ مي‌شود. مطالعات نشان داده است که افرادي که ويتامين C بيشتري مصرف مي‌کنند، کمتر از سايرين در معرض خطر سکته مغزي هستند.

يکي از بهترين ترکيبات حاوي ويتامين C، هويج و پرتقال است. اين آبميوه حاوي ويتامين A، B، E و K است که مي تواند به بهبود کيفيت کلي پوست کمک کند. محتواي غني ويتامين C مي تواند به خنثي کردن آسيب اشعه ماوراء بنفش که در تابستان ها کمک کند.

همچنين آبميوه سيب، هويج و آب پرتقال داراي منبع انرژي از مواد مغذي يعني ويتامين هاي A، B و C است. آب پوست پرتقال فوايد زيادي دارد، به خصوص اگر پوست چرب داريد. پوست پرتقال غني‌ از ويتامين C است. مي‌توانيد مقداري شکر و آب ليمو براي طعم بهتر به اين آب اضافه کنيد.

منبع : سايت فمينا هلث


انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg